czwartek, 30 maja 2013

Blindwater Congregation - Basic Colors




Zrobiłem sobie małą przerwę od malowania Thrullga by zrelaksować się przy eksperymentach z kolorystyką bazową dwóch głównych jednostek w mojej armii krokodylków - Gatormen Posse oraz Bog-Throgg Ambushers. Oczywiście są to początki, ale solidnie określają to, w jakim kierunku chce poszczególne jednostki zabrać... Podobają mi się standardowe schematy kolorystyczne, więc Bogusie będą żółtawo-rdzawe, ale poszczególne muskuły podkreślę purpurowym cieniem a rozjaśnienie kościanym, by wyrobić lepszą definicję. Gatormen to osiągnięcie! Nie wygląda spektakularnie, ale zajął mi całe 15 minut, a to wielki postęp w szybkim malowaniu - jak mam w planie zrobić takich 15, to taka szybka metoda na pewno się przyda - oczywiście glazeowanie różnymi tonami nadal potrzebne, ale ogólny schemat wygląda w porządku i jest szybki i bezproblemowy. Thrullg na ostatek też dostał kilka nowych kolorków na klacie, a drybrush zostanie zmiękczony washami. Będzie ładnie.

I made myself a little brake from painting Thrullg to relax by experimenting with the basic colors for the main units of my gatormens army - Gatormen Posse and Bog-Throgg Ambushers. Of course, this are just the very beginnings, but you can already see in what direction I want to take this units... I really like the standard color scheme promoted by the publisher, so the Bogs stay yellowish-rusty, but the muscles will be undershaded with soft purple washes and highlighted with a creamy, bony color to really make a proper definition of the sculpt. Gatormen is an achievement! It's hardly spectacular, but I managed to achieve such an effect in about 15 minutes, which is a big step for me in speed painting - and since I play to paint at least 15 of them, this method will come in handy - of course lots of glazing with different hues still awaits it, but the scheme is quick and effortless to paint. Thrullg got some lovin' in the end as well, as I added some basic color transistion to his chest, planning to soften the drybrush with washes. It will work just fine.

środa, 29 maja 2013

Blindwater Congregation - Bloody Barnabas





No... To pierwsza w pełni ukończona figurka do mojej nowej armii krokodyli do Hordes - Blindwater Congregation oraz Krwawy Barnaba, główny szef kultu. Wiem, że daleko mu do doskonałości, ale mam ponad czterdzieści modeli do okiełznania, więc na pewno się wyrobię - nie jest jednak źle! Staram się malować dość realistycznie, z subtelnymi cieniami, ograniczoną paletą barw i naturalnym terenem. Niestety, nad modelem pracowałem za długo, i pod koniec straciłem cierpliwość, więc mikro detale zrobiłem już całkowicie na dziko i nie przywiązywałem precyzyjnej uwagi do tychże... No cóż, wiem, że jeżeli zacznę poprawiać za dużo, to skiepszcze i tak daleki od doskonałego efekt, więc odkładam na półkę i biorę się za kolejne modele! Jutro więcej mięska!

So... This is the very first model fully finished for my new army of gatormens for Hordes - Blindwater Congregation and Bloody Barnabas, main chief of the new cult. I am aware, that it's far from perfect, but I still have over fourty miniatures to harness, so I am sure that I will manage to polish my techniques - and hey, it's not entirely bad! I try to paint quite realistically, with subtle shading and limited color palette with natural basing. Sadly, I spent way too much time on it and at last I lost my patience, making the painting of the last details hasty and a bit wild... Well, I also know that if I try to fix it now I will just mess the current, already not the top of the line effect, so for now it land ofn the shelf as finished and I got my brushes on more miniatures! Tomorrow, more stuff!

wtorek, 28 maja 2013

Blindwater Congregation - Thrullg #1



Witam ciepło po dwóch miesiącach pustki na łamach warsztatu. Można powiedzieć, że aktywacja była tymczasowa i brakło baterii do dalszego działania… Fortunnie, jak zwykle, staram się to zmienić, i na dzień dzisiejszy nabyłem drogą kupna całą armię krokodyli do systemu Hordes – Blindwater Congregation. Wraz z modelami wszystkich dostępnych na dzień dzisiejszy warlocków, których nabyłem wcześniej, daje mi to 40 modeli do ogarnięcia i pomalowania. Nie jest to duża liczba, choć jak na moje tempo i dotychczasowe osiągnięcia, jest to niemalże mistyczna, nieosiągalna liczba. Dlatego właśnie postaram się ją osiągnąć! Zaczynamy zabawę od modelu Thrullga, potwornego solosa, łowcy czarodziei i wszystkiego co magiczne, gościa, co ma smaka na zaklęcia.

Warm greetings after two months of silence in the workshop. I can say with some shame that my activation on the painting field was temporary and I quickly lacked in energy for it… Fortunately, as always, I try to push myself into changing it and lately I purchased a whole army of gatormens for the Hordes miniature battle game – Blindwater Congregation. Including all of the models for every of the fraction warlocks it gives me a total of 40 models to paint. It is not a big number by far, but given my history of painting them and my tempo this number is almost mystical and impossible to finish. And therefore I will attempt to achieve it! I start my fun with a model of Thrullg, monstrous looking solo, wizard hunter and fighter of anything magical, a guy, that have a taste for arcane.

Model w swoim standardowym schemacie jest purpurowy i całkiem ładnie pasuje do armii opartej na tematyce bagienka, dodatkowo kolor taki pozwala na wyróżnienie modelu z zielonkawo-błotniastej armii krokodyli i bog-throgów. Słowem, zdecydowałem na utrzymanie takiego właśnie schematu, ale oczywiście w innym wariancie, wzbogaconym o różne barwy w okolicach żywszych tkanek, kościanemu kręgosłupowi oraz cętkom w kluczowych miejscach, jak na czele czy na zgięciach poszczególnych stawów. Naturalnie model nadal jest w stanie roboczym i wymagać będzie jeszcze sporo pracy, ale okolice grzbietu już uznaję za wykończone, podobnie jak mordę paskudy. Teraz pora wziąć się za łapy i klatkę piersiową – mam również zamiar za pomocą kleju UHU zrobić nici krwi pomiędzy mackami wyrastającymi z gęby, ale to w niedalekiej przyszłości. Do dzieła więc!


The model in its standard painting scheme is purple and fit the army set in swampy atmosphere quite well, it is also quite interesting to add that it is a good relief from the greens and muddy browns from the rest of the army of gatormens and bog-throgs. So, I decided to keep the purplish colors, but of course with a few extra addition, enriched with variety of different colors when the tissues are looking more raw, more lively as well as giving the spine a bone color to match and add spots in key places, like on the forehead or at the joints of the arms or underbelly of the beast. Of course the model is still heavily a work in progress and require a lot of work to reach the finish line, but for now I consider the hunch to be finished as much as the head. It’s time to paint the arms and chest – I also consider making a bloody strings effect between the facial tentacles, a gory little addition I want to add to most models in this bloodthirsty army. Let’s go to work then!

środa, 13 marca 2013

Faros Thule, Sergeant of Sons of Medusa








Powiem tak - jestem zadowolony. Owszem, jestem w pełni świadom, że do poziomu profesjonalnego jeszcze daleko, że w wielu miejscach jest niedokładnie, przyspieszone, że można by było wyostrzyć niektóre detale czy jeszcze bardziej wygładzić przejścia na pancerzu, ale szczerze powiedziawszy model był dla mnie troszkę... Dychotomiczny? Z jednej strony schemat Synów Meduzy klanu Atropos strasznie mi się podoba i miałem kupę frajdy malując tego landrynka i już nie mogę się doczekać pierwszej dziesiątki zwyklaków z Rhinosem jak chlapnę w ten schemat, ale z drugiej strony ów nieszczęsny sierżant - jako że służył mi jako pacynka do testowania schematów - był w strasznym stanie! Ponacinany, niewyrobiony, sklejany i rozklejany dziesiątki razy... Tak więc nie tworzył on zbyt wdzięcznej powierzchni do malowania. Fortunnie kolejna dziesiątka to nowiutkie modele prosto z wyprasek, więc postaram się je ładnie doszlifować i gładziutko pomalować.

I must say – I am quite content. Sure, I am fully aware that it is still far away form a professional level and that in a few places the paintjob is not too sharp, hastened, that I could easily spend some extra time on sharpening the details or work on the smoothness of the blending on the armor, but with all due honesty the work on this model was a bit of a… Dichotomy? On one side Sons of Medusa color scheme speaks to me and I enjoyed painting this particular marine like a candy, and even now I can’t wait to see a whole 10-people squad with a Rhino painted in this colors, but on the other hand this particular sergeant was my dummy for testing various color schemes for last half year – he was in a horrible state! Cut, not cleaned, glued and snapped back dozens of times… And so he did not provide a smooth surfaces to pain on. Luckily the next ten tacticals are fresh out of the box and I will really clean and polish them up well before painting them smoothly.

Synów Meduzy wybrałem z kilku przyczyn - chciałem mieć zakon 'oficjalny', taki, który ma dobre kontakty z Adeptus Mechanicus, lubi swoich techmarines i drednoty oraz oferuje dostęp do wszystkich zabawek bez naginania tła fabularnego, a zgodnie z opisem zakonu z książki 'Badab War', Synowie Meduzy mają dostęp do wszystkich wzorów maszyn i uzbrojenia dostępnych Imperium. Słodko. Na dodatek, jestem trochę hipsterę w malowaniu i chciałem mieć zakon, którego na stołach zwyczajnie jeszcze nie widziałem

Sons of Medusa I picked because of a few reasons – I wanted to collect an ‘official’ chapter, one that have solid contacts with Adeptus Mechanicus, enjoy their techmarines and dreadnaughts and can praise themselves for possession of every possible tech avaliable to the imperium of mankind without a silly straining on the chapter backstory, and in accord to the ‘Badab War’ bookf from Forge World it seems that Sons of Meduza have it all. Sweet! And, to add to that, I am a bit of a hipster when it comes to painting and I want to have a chapter that is not often spotted on the gaming tables.

Podstawka jest prosta - zwykły gruzik pokryty szarym, betonowym pyłem z kawałkami podartej, odymionej siatki. Na troopsy nie mam zamiaru budować złożony podstawek, tym bardziej że ów Marines mają być do gry, a nie na półkę. Czego nie widać za bardzo na zdjęciu ze względu na błysk flesha (nawet odbitego od blendy), to zapylenia szarego na dolnych partiach nóg od chodzenia po lekko zwilgłym terenie.

The model base is simple – a regular debris covered in grey, concrete dust with a few pieces of tore apart and smoked net.  For basic troops I do not intend to construct anything more complicated than that, especially considering that this Marines are going to be played, and not only displayed on the shelf. What is not really too visible on the photos, due to the flash, is the solid use of dry pigment to dust the lower regions of the miniature legs come from travelling in a ruined urbanscape.

piątek, 8 marca 2013

Sons of Medusa, First Attempt


No, skoro już wszystko co ważne a związane z organizacją Malarskiej Aktywacji zostało już z sensem ogarnięte, mogę spokojnie przedstawić swoje własne skromne postępy w tej zabawie i ubić dwa ptaszki jednym kamieniem – odkurzyć  warsztacik a przy okazji powalczyć o złamanie tej złej passy nieustannego rozpoczynania kolejnych projektów. Ostatecznym celem zabawy ma być ukończenie mojej małej armii Tau, ale zanim znajdę moc sprawczą do jej popełnienia mam dwa modele na którymi pracuje przez ostatnie trzy wieczory i codziennie udaje mi dodać do nich coś nowego! Jeżeli utrzymam takie tempo, to jeszcze przed weekendem zakończę oba, nareszcie ostatecznie łamiąc moją niemożność do sfinalizowania WIP’a oraz dając wolność umysłu do wzięcia się za rybiogłowych!

Well, now that every important details of organizing the Painting Activation had been taken care off I can finally show my humble beginnings in this little competition and hit two birds with one stone – dust off my workshop and have a solid attempt at finally breaking down the bad path of neverending work in progress. The final goal for my participation in the project will be the finishing of my little Tau army, just big enough to play with her, but for now I want to finish two little projects I already spent, quite productively, two last evening on! If I manage to keep it up I hope to get over my inability to finish a single project and get into painting the fishheads with a free mind!


 A więc co na tapecie? Cóż, jeden ważny, ba, kluczowy dla mnie projekt w postaci Kosmicznego Marines’a, najzwyklejszego taktycznego trepa. Czemu dla mnie ważny? Bo od ponad pół roku męczę się z wyborem zakonu, który chciałbym malować, który pasuje mi tematycznie i budzi moją radość. Malowałem już co najmniej piętnaście niedokończonych schematów i każdy w połowie mi się nudził, tracił swój ‘bling’. Nareszcie po przeczytaniu drugiego tomu ‘Imperial Armour – Badab War’ znalazłem jednak finalnie moją odpowiedź, spełnienie wszystkich moich pragnień w postaci zakonu Synów Meduzy – mają wszystko to, czego pragnę: radykalny schemat kolorów, nietypową formację zakonu, świetną historię i tło fabularne oraz zaawansowaną, jak na Imperium, technologię, dostęp do najlepszych zabawek i kontakt z Mechanicum. Zakon, który jest kanoniczny i spełnia wszystkie moje potrzeby! O radości, iskro bogów! Na razie nałożyłem bazowe kolory, trochę wasza czy laserunku oraz zacząłem blendować kolory na stopie i klatce piersiowej. Ukończyłem też głowę oraz miecz łańcuchowy. Nie jestem pewny, czy bawić się w postarzanie i uszkodzenia od walki… Niby Synowie Meduzy walczą regularnie i z entuzjazmem, ale z drugiej strony mają armie serwitorów oraz najlepsze kuźnie, więc sądzę, że ich uzbrojenie zawsze jest w najlepszym porządku. Się okaże.

Co, what am I onto at the moment? Well, an important, bah, essential for me project in form of a regular, tactical Space Marine – the most basic grunt. Why would that be important? Because from over half year now I am troubled with picking a Chapter for myself, one that I would like to paint and would suit the theme I am looking for. I already managed to attempt to pain over fifteen different chapters schemes and pretty much every single one of them got dull for me in halfway of the making, lost it’s ‘bling’ for me. But alas, I finally managed to finish reading ‘Imperial Armour – Badab War’ and I found my answer at last, realization of all my desires in form of Sons of Medusa chapet – they have everything I need: radical, stark color scheme, non-canonical chapter organization and funny, entertaining storyline and history behind them, one that grant them access to the top technology of the Imperium and contacts within Mechanicum. A canon Chapter that fulfill all my needs! O joy! For the moment I pretty much applied the base colors on everything, did some careful washing on metal elements and basic glazing on the armor. Started to work the blending on the feet and the chest piece. I am not sure if I should apply weathering and battle damage… True is that Sons of Medusa fights quite often and with enthusiasm, but on the other hand they have a solid army of servitors and best forges so I assume that their armaments and gear is always in best condition. Must ponder on it yet.

Tak, jestem świadom tego, że ów Marines wygląda tragicznie – zadrapany, powyginany, wyszorowany, z nacięciami na gębie czy na nogach, ale to wynika z prostego faktu, że jest to mój marynarz eksperymentalny, który był już zmywany mroczne potęgi wiedzą ile razy, więc bazowo wygląda jak kupa.

And yes, I am aware of the fact that this Marine look bad – scratched, bent, grazed with cuts on the face and the legs, but that is only because of the fact of him being my experimental marine, only dark powers knows how many times he was stripped of paint to be repainted again, so he look like shit from the very start.

czwartek, 25 października 2012

First member of the Fleshrippers!

Wczorajszy wieczór przyniósł zupełnie nieczekiwany rozwój wydarzeń w moim domowym warsztacie – zamiast zabrać się za wykańczanie mojego wybrańca Slaanesha poczułem nagłą potrzebę cięcia, piłowania, sklejania… I w ten oto sposób pojawiła się idea, koncept, natchniony żmudnym przeoraniem różnych tekstów odnośnie taktycznego zastosowania Marines Kakofonii, a mianowicie oddział tychże spaczonych zdrajców przeznaczony do walki wręcz, z odpowiednim aspirującym czempionem i samym lordem chałasu. Będą oni podróżować z klasą w swoim własnym transporterze Rhino, ale nie wszystko na raz – najpierw weźmy się za pierwszego przedstawiciela bandy, kryptonim: Jaś.

Yesterday evening brought up an unexpected turn of events as when I was settling down in my homely little workshop – instead of finishing up the painting of my Slaaneshi Chosen – I felt a sudden urge to hack, cut, saw and glue… And so an idea was born, a concept inspired by thorough plough through internet texts on Noise Marines tactical usage, coming up with the plan to make a squad dedicated to close combat filled with deranged traitors, all with aspiring champion and the Chaos Lord himself. And of course they will ride to battle with class on their custom Rhino, but can’t do everything at once so… for now let me represent you the first member of the band, cryptonym: Johny.




Jak widzicie, Jasio jest zdecydowanie miłośnikiem rozpruwania flaków – żeby to odpowiednio podkreślić, zamiast ręki otrzymał wielki kawałek brutalnie wyglądającego ostrza, scheda po nowym modelu Talosa. Korpus wykorzystałem standardowego marines’a, gdyż do mojego malowania wolę mieć mniej pierdół po drodze i solidne, płaskie powierzchnie. Jeżeli jednak mutacja nie jest dość chaosowa, to naramiennik od Kromlecha z serii Bedlam Fraternity, soniczny hełm oraz plecaczek z serii Biohazard od Maxmini z pewnością poprawiają ten wizerunek. Ponieważ krwawiące mięsko to motyw przewodni całej armii, a na dodatek od pasa w dół model był dość pusty, ukradłem szmatki z mięskiem i nożami od Krootów, pasują aż miło.

As you can see our Johny is surely a fan of ripping guts – as if it isn’t pointed out clearly enough, instead of an arm I bestowed upon him a brutally looking piece of balde, a bit that I had left from the new box of Talos. I used a standard, loyalist marine body simply because for my painting scheme I prefer a smooth surfaces, without all this decorum of Chaos coming under the brush. However, if the mutation isn’t enough to spell “Chaos” to the bystander, I added a shoulder pad from Kromlech series, Bedlam Fraternity and a Sonic Helmet plus Biohazard backpack from Maxmini, assured that they mix together well and make a proper chaos look for the model. And since bloody meat is somehow a leitmotif for the whole army I stole the rugged clothes with bones, knives and meaty bits from Kroots, fitting in passably.

poniedziałek, 22 października 2012

Chosen of Slaanesh and The Frozen South Navy!



Nareszcie udało mi się odrobinę ustatkować z moim zarządzaniem czasem i ponownie powróciłem do codziennych sesji malarskich, ot, godzinka dziennie dla poprawienia krążenia krwi i relaksacji umysłu. Tym bardziej, że czas goni, ledwo tydzień został na skończenie malowania mojego pierwszego wybrańca chaosu Slaanesha na comiesięczny konkurs naszego zacnego forum, Gloria Victis. Nie opieprzając się zatem wziąłem się do pracy. Po pierwsze, podobał mi się koncept metalu topniejącego w skórę, popularny motyw dla odświeżonego Chaosu, więc metaliczne przewody i ‘gluty’ pomiędzy hełmem a naramiennikami maznąłem na metaliczy i zacząłem łoszować, laserunkować i smyrać pigmentem – jako że ciągle wysycha, wciąż trochę roboty przy detalach mnie tam czeka. Udało się pomalować całkiem znośnie oczko na klacie oraz dokończyłem szmatkę między nogami zgodnie z założeniem, na jaśniejszy błękit przepleciony turkusem i różem. Ponadto wziąłem się za wykończenia na nóżce, na razie bazowy metalik i trochę łoszy zanim będzie to pieścił.

Finally I manager to settle my time management and was able to get into daily painting session, you know, an hour a day do fix the blood flow and relax the mind properly. More so, since the deadline for our local WH40k forum – Gloria Victis - monthly painting contest comes to an end within a week and I still have to finish my first Chaos Chosen of Slaanesh. Without further messing around I got to work! First of all I enjoy the idea of the fleshmetal, a new and popular motive on all newly released Chaos miniatures, and so the cables and the gooey parts around the helmet are painted in metallic with heavy glazing and washing – since it’s still drying up I have to wait before polishing the details any further. I managed to finish a moderately passable eye on the chest and finish up the piece of cloth between his legs, changing the blue into a multi-hued piece of light turquoise, blue and pink, all outlined by almost white trim. Also began working on the daemon-head ornament on the leg, base and some washes for a start.


Ponadto, jako że szykuje się możliwość częstszego, ba, regularnego nawet pomykania w Dystopian Wars wziąłem się powoli za malowanie moich flotylli. Na początku klasycznie, próba określenia schematu, i myślę o błękitach z brązem.

And to add to that, since it seems I will finally have a chance to play Dystopian Wars more often, bah, maybe even regularly, I got to begin the painting of my flotillas. For a classic start, a try-out of a chosen painting scheme, thinking of blues and browns.

niedziela, 30 września 2012

Project: Host of Baron Gunther Hoss



1x General of the Empire (mounted on a warhorse), 3x Captain of the Empire (1x with a greatsword, 1x with a hammer and a pistol, 1x with a warhammer and shield), 2x Wizards (1x wizard of the fire lore, 1x wizard of the shadow lore), 1x Witchhunter

The arrow cut the air with a low, silky whistle before it found it mark and drilled into the skull of the running beast with a sickening crunch. The beastling instantly lost its footing and with a quick screech of pain it tumbled forward on the grass, made a few stifled screams and throbbed with erratic spasms before it died a mere few heartbeats later. The grass was trampled, red from gore and ichor and the entire field was littered with bodies of beasts and man alike. However as far as sir Rodrik Haulster could say, it looked like there is definitely more mutants and chaos spawn rather than his own man in yellow and green. He nodded to himself and patted the young man on his shoulder. “A mighty good shot, lad!” he boomed with a quick grin that made a flickering opening in his silver storm of a beard and colossal whiskers “One day ye’ will be teachin’ the lads like ya’ how to work these bows and blast it, ye’ll be good at tis’.” He added with a content nod – the battle was done and won, and the people of their city will praise the bravery of its soldiers for the few calm nights to come; the scent of fresh blood and defeat will keep the other bands of beastmen away for at least a few good days if not weeks, Rodrik would bet on it.

“Report to yer commander, laddie. Baron Gunther should be already done with his self-proclaimed knights with the beasties and he ain’t one to wait for the reports, ye keen…” he murmured and send the young hunter away, admiring the scene of triumph while curling his moustache, thinking of the next night to come with the roars of the beasts and the grim beat of their wardrums. Soon… For now though, they won themselves a short period of relief. To rearm. To rebuild. To rise new recruits to the rank of true soldiers. To begin again another night like this one.


I always wanted to gather and amass a collection of the Empire. Which, for me, is quite peculiar to say at least as I am not one to pick humans in a fantasy universe, if there is such vast diversity of other species to pick from, like fantastic and brutal orcs or maybe grim and deliciously debauched Dark Elves. Yet, humanity in the grim and grit universe of Warhammer is a great force simply because in this reality there are not ‘good guys’ and the ‘baddies’. The empire is a rather loose federation of self-governed city states and lands with unifying factor of the emperor and of course the almost theocratic rule of the war-priests of Sigmar. And everything is bed and fixed to work for the war effort since war pretty much never end as the empire is surrounded from all sides by enemies. That’s what I liked about the humans in this setting – they are not the pure protectors of all the virtues that stand adamant against the forces of evil, but rather a rotten, diseased bunch of sinners ruled by greed, corruption and war-lust that live in an environment of constant, unending danger.

On the model front however it’s the diversity that I always loved and the /vast/ possibilities of customization. Of course one would say that pretty much every army in the game can be made in your own, unique way. You can make your own dynasty for Tomb Kings, your own clan for Orks or tribe for ogres… But the Empire armies are most likely the most, how to put it – armylike of them all. They have unified regiments with fitting uniforms that proudly show the colors of their banners and the state from where they come from. They carry personal heraldry of their knights, sires, lords and lordlings. They have mercenary troupes that join the battle for coin and glory and show any sigils you can dream of. They have knight chapters with rich histories and tales of glory and even richer spectrum of details that can be used to shown the knight allegiance to the chapter. Forces of the Empire are absolute toy for customization and cutting it to suit your taste on every possible faucet. Not to mention guns – tons of guns. And cannons. And rockets. And tank!

I hope my collection to grow in time, but for now I focused myself on getting all the dramatis persona for the host – all the lords and heroes! As you can see from the model count, I covered almost all of them, lacking, for the moment at least, just a Standard Bearer to show the sigil of the Baron himself. Aside from that… General of the Empire – checked, and will represent the grand boss of the host, Baron Gunther of Hossgard. Three captains of the Empire and Baron trusty lieutenants, each to fulfill a different role; one is the personal bodyguard and a sword-brother, another is a leader and staunch officer of the greatswords and yet another is a second-in-command that lead the line troops into battle. Two mages, for now – Firocrates, magister of the Fire Lore and Ormak Ordon, the elusive master of the Shadows; two of them a lifelong friends that make the spectacular ‘Flames and Smoke’ duo. And messer Gerald the Witchbane, a witchhunter that joined the host to help them deal with the shamans of the beastmens and the heretics.

czwartek, 27 września 2012

AK Interactive and Schwarzsonne!


Witam pięknie w ten jakże sympatyczny wieczór. Późny wieczór. Noc nawet. Cóż, o takich to godzinach mam dopiero szansę porządnie wziąć się za hobby i coś niecoś pomalować! Tym razem podarowałem sobie drobny odpoczynek od modeli Games Workshop a wziąłem się za zaczątek mojej brygady pancernej Czarnego Słońca, stacjonującej w Afryce północnej siły Niemców w systemie Dust Warfare. Jako że chciałem również przećwiczyć o wprawić się w używaniu produktów AK Interactive, potrzebowałem model ‘historyczny’ – Heinrich Light Walker co prawda z historią nie ma wspólnego, ale że to nadal druga wojna światowa, to mogę narzucić rygor w kamuflażu i w ten oto sposób mamy klasyczne, germańskie kamo pustyni!

A warm greetings in this lovely evening. Late evening. Night, even. Well, only in such hours I finally grasp a chance to really sit down and put some effort into hobby, painting stuff! For this sessions however I gave myself a break from the Games Workshop miniatures and began working on the very first models for my panzer team of the Black Sun, an axis force that station in north Africa in the universe of Dust Warfare. As I also wanted to practice and get used to AK Interactive weathering products I needed a ‘historical’ model – Heirich Light Walker, in fact, have little do to with history, but alternative or not it is still Second World War so I can put a more strict rigor on the camouflage – and so I decided to make it an Afrikakorps division with classic German desert camo!

Oczywiście nadal mamy do czynienia ze wczesnym etapem malowania, ale ja taki niecierpliwy jestem, że lubię sobie czasem dopieścić kawałek, by zadowolić moje estetyczne wymogi. Tym razem wziąłem nogę mojej machiny wojennej jako ofiarę moich malarskich eksperymentów starając się sprawdzić do jakiego efektu będę dążyć i w jakim stopniu jestem w stanie opanować łosze AK, pigmenty i całe to stado dodatków. Ogólnie jestem umiarkowanie zadowolony z efektu – sam przyznam, że cudów nie ma, ale detal przynajmniej jest ostry, krawędzing cieniutki a blend, dzięki boskiej mocy białego spiritisu, całkiem gładziutki – nad rdzą jeszcze muszę popracować, ale krawędziowanie metalowych elementów ołówkowym grafitem to strzał w dziesiątkę; na zdjęciu światło ostro się od tego odbija, ale efekt na żywo jest naprawdę apetyczny.

Of course this is still an early step of the entire painting process but I am quite impatient and prefer to find a spot to really put some effort in, to feed my aesthetic demands. For this time I picked my war machine leg as a victim for my painting experiments doing my best to check and see for what final effect I would try to achieve and to what degree I would be able to control AK Interactive washes, pigments and all that additional stuff. All in all I am mildly content from the outcome – I admit, it is hardly amazing, but at the very least details are sharp, highlights are thin and thanks to the glorious white spirit the blending between two washes is smooth like never before. I still have to work on the rust on the metal parts but I have to say that using the pencil lead to highlight the metal parts edges is a fantastic solution; on a photo light pretty much bounce of the surface but the effect of it in life is really neat.